ADVERTEREN

ADVERTEREN:

Reclame bestond al ten tijde van het Romeinse Rijk: er zijn al reclameboodschappen teruggevonden in de ruïnes van Pompeï ( bron Wikipedia).

Wij kunnen uw commercial/ bedrijfsfilm wetenschappelijk laten toetsen door  NEURENSICS.

Neurensics is Europa’s eerste neuromarketing onderzoeks- en adviesbureau met directe toegang tot Neuro Imaging technieken. Zij geven advies over, en doen onderzoek naar consumentengedrag op basis van neuromarketing inzichten.
Zij beschikken over state of the art MRI-apparatuur. De wetenschappelijke inbreng vindt plaats onder de verantwoordelijkheid van professor cognitieve neurowetenschappen Victor Lamme en associate professor Steven Scholte, beide docerend aan de Universiteit van Amsterdam. Na uitgebreid onderzoek onder proefpersonen is gebleken dat Neurensics kan voorspellen of een commercial doeltreffend is.

Makro verhoogde haar jaarlijkse verkoopvolume met 21% met behulp van Neurensics Story Board en commerciële tv-testen.

De dochteronderneming van Neurensics in Latijns-Amerika hielp groothandel Makro om een effectieve communicatiecampagne te creëren door vooraf een “moving storyboard” te testen en na de vertoning de TV- commercial te testen. De resultaten van de pre-test (paarse grafiek) toonden aan dat het concept potentieel had. De positieve emoties (groene labels) werden echter onder het gemiddelde geactiveerd. Neurensics adviseerde over het activeren van sterkere positieve emoties, en met deze inzichten produceerde Makro de tv-commercial. Uit de fMRI-resultaten na de test (grijze grafiek) bleek dat deze advertentie significant effectiever was dan het bewegende storyboard en een positief effect had op de activering van de koopintentie van de consument (met effectiviteit, blauwe balk). Dit werd bevestigd door de resultaten in de markt:

Makro verhoogde zijn jaarlijkse verkoopvolume met maar liefst 21%.

HD PROJECTS VERZORGT DE VOLGENDE RECLAMEPRODUCTEN :

Radio Commercials: 

Uit een onderzoek van de STER naar de effectiviteit van radiocommercials blijkt dat er nog veel te weinig gebruik wordt gemaakt van humor. Maximaal twee boodschappen per radiocommercial scoort het beste.

TV Commercials:

Uit het Device Impact Factor (DIF) van het STER onderzoek komt naar voren dat  het traditionele televisiescherm nog steeds de meeste impact heeft bij kijkers/klanten.

Bedrijfsfilm:

De term “bedrijfsfilm” is een allesomvattende beschrijving voor video’s gemaakt voor zakelijke en/of informatieve doeleinden. Daaronder vallen bedrijfspromotievideo’s, productvideo’s, trainingsvideo’s en informatieve video’s. Het doel van een bedrijfsfilm is veelal klantenwerving, kostenbesparing of risicovermindering.

Informercial:

De infomercial kunt u zien als een combinatie van een commercial en een bedrijfsfilm. De infomercial heeft de uitstraling van een tv-programma. Er wordt snel ingegaan op uw bedrijf, producten en/of dienstverlening. De duur van een informercial hoeft niet langer te zijn dan een commercial, maar dit is afhankelijk van uw product of dienstverlening.

WAT KOMT ER BIJ KIJKEN ALS U EEN COMMERICAL, BEDRIJFSFILM OF INFORMERCIAL WILT MAKEN?

Het productieproces omvat dikwijls de volgende fasen:

  • Preproductie, planning, inclusief script en storyboard. Overeenkomst tussen videoproductiebedrijf en de klant.
  • Productie, inclusief opnamen op locatie met cameraploeg en regisseur. Mogelijk ook met bijvoorbeeld acteurs en/of presentatoren.
  • Postproductie en videomontage. Het gefilmde beeldmateriaal wordt bewerkt. In deze fase wordt ook een voice-over opgenomen, een sounddesign ontwikkeld en worden afbeeldingen alsook 2D/3D-animatie toegevoegd, om de bedrijfsfilm vervolgens te kunnen renderen, d.w.z. alle beelden te kunnen verwerken tot één geheel.
Back to Top